Tänään oli vain yksi lapsista kotona kipeänä. Koko viikon ajan on ollut yksi tai kaksi lasta kotona ja tuntuu, että talo on yksi sairatupa. No, parempaan päin ollaan selvästi menossa.

Minä sen sijaan olen kumma kyllä aivan terve ja jopa aika energinenkin. Olen saanut tehtyä ensi viikon iltaopetuksia varten mallitilkkuja (taittelutilkkumalli ja rusettikuvio) ja kankaan värjäystä. Tässä vielä kuvat eilisistä värjäyksistä.
351846.jpg
...ja kolmesta kankaasta lähikuva
351843.jpg351844.jpg351845.jpg
Pinnoista tuli jopa kirjavammat kuin olin ajatellut mutta olin tosi tyytyväinen. Ensin surin, että käytettävissä olevat kipot olivat liian pieniä, mutta kirjavuus korostuu vielä, kun kangas on mahdollisimman pienessä mytyssä. Lapset tutkivat innolla syntyneitä kuvioita ja löysivät kankaista hevosia ja kaikkea muuta kivaa. Melkein tekisi mieli säilyttää kankaat kokonaisina, mutta ehkä raskin kuintekin leikata ne tilkuiksi.

Sitten olen leikellyt 4 cm leveää kaitaletta hirmuiset määrät. En ole aivan varma, mitä siitä tulee, mutta onpa ainakin kokeilutilkkuja, kun sille päälle tulen.

Iltapäivällä laitoin vielä minimaalisen pieniä värikarttatilkkuja värjäytymään 32 kpl. Vielä olisi suunnilleen saman verran tehtävänä ja jos oikein olen reipas, niin teen ne huomenna.

Kävin myös Lopella kirjastossa  katsomassa Marjo Viitasen ja Marika Aakalan käsinsidottujen kirjojen näyttelyä. Huomenna siellä on näytöksiä ja kävijät pääsevät itse kokeilemaan japanilaista kirjansidontaa. Menen, jos jaksan.

Niin ja  meinasi unohtua yksi tärkeä asia. Tänään tuli paketti Ihan kivasta kaupasta ja sitä oli ihanaa kaivella. Varsinkin sydänhelmet ihastuttivat. Akryylikaulin oli meidän perheen muiden jäsenten suosikki :-P